נשמח לעזור
צרו קשר

RU

AR

EN

HE

12 עקרונות השירות

  1. האחריות והסמכות העליונים לקיום השירותים העולמיים של OA מצויים במצפון הקבוצה של החברותא שלנו כולה – עיקרון השירות הראשון “אחדות”

לכל אחד מהחברים יש השפעה על החלטות השירות העולמי הן בדרך ישירה והן דרך הנציגים לגופי השרות השונים.

ההצעות מגיעות לשירות העולמי לאחר שעברו בקבוצות הקישור, במש”א ובאזורים

בעקבות מצפון הקבוצה על כל אחד לציית להחלטת מצפון הקבוצה בידיעה שלצרכי הקבוצה יש רק סמכות יסוד אחת-רוח אלוהים אוהב

 

  1. קבוצות OA העבירו לוועידה העסקית של השירות העולמי את הטיפול השוטף בשירותים העולמיים, כך שהוועידה העסקית של השירות העולמי היא בפועל – הקול, הסמכות והמצפון האפקטיבי של OA בכלל – עיקרון השירות השני” מצפון”

נציגי קבוצות הקישור, נציגי מרכזי השירות ארציים, יו”ר אזורים וחברי מועצת הנאמנים משתתפים בוועידה העולמית ומקדישים מספר ימים לדיונים              והצבעה בנושאים המשפיעים על כלל החברותא של או איי.

הנושאים הנידונים בוועידות כוללים: אישור ספרות חדשה, בחירת נאמנים, אישור שינויי מדיניות, שינוי נהלים, שינוי תקנון ושינוי מרכיבים כמו כלים              נוספים ועוד.

כל הנציגים יחד מהווים את מצפון הקבוצה המשותף של אכלני יתר אנונימיים ולכן כל החלטה שמתקבלת בוועידה מחייבת את כל קבוצות או איי                  בעולם.

 

  1. זכות ההחלטה המבוססת על אמון – מאפשרת מנהיגות יעילה – עיקרון השירות השלישי “אמון”

אנו בוטחים במשרתינו שזכו לאמון ,שיעשו תפקידם בנאמנות ואחריות. אנו בוחרים בחברים על סמך תפקודם הקודם ונותנים בהם אמון שיפעלו

ברמות השירות מעבר לרמת הקבוצה ויחליטו החלטות לפי מיטב השיפוט שלהם לטובת כלל או איי.

 

  1. זכות ההשתתפות מבטיחה את שוויון ההזדמנות לכולם בתהליך קבלת ההחלטות – עיקרון השירות הרביעי “שוויון”

בכל רמות השירות לכל חבר הזכות להביע דעה בכל נושא.

לכל חבר זכות ואחריות להשתתף בתהליכי קבלת החלטות המתקבלות בפגישות עסקיות של אכלני יתר כפייתיים, בין אם בהשתתפות ישירה ברמה            מקומית או מתן אמון בנציג או נאמן שנבחר.

בפגישה עסקית כל אחד יכול להשתתף בדיונים אך כאורח, אין לו זכות אוטומטית להצביע.

בקבוצות הקישור, ישיבות מש”א שירות עולמי,יש חוקי יסוד ותקנון מאושר ושם מצוין מי רשאי להצביע, בדרך כלל אלה אנשים נציגים רשומים ואחרים          שהוגדרו בתקנון.

 

  1. לפרטים זכות בקשה וערעור, כדי להבטיח שדעותיהם וטענותיהם האישיות יישקלו בתשומת לב – עיקרון השירות החמישי “התחשבות”

לכל חבר יש רשות להשתתף לדון ולהצביע על כל הנושאים שיועלו במצפון קבוצה. כל חבר יכול לבקש להעלות נושא לדיון חוזר בקבוצה.

חבר רשאי גם  לבקש להעלות נושא מעל לרמת הקבוצה, הן באופן ישיר והן באמצעות נציג הקבוצה.

קבוצות קישור יכולות להעלות נושא לדיון, הן ישירות והן דרך הנציג, בפני מרכזי השירות הארציים, וכן בפני האזור אליו הם שייכים, ועידת העסקים

של השרות העולמי או בפני מועצת הנאמנים,

זכות ההצבעה הישירה או העקיפה (על ידי הנציג) מבטיחה את העיקרון הדמוקרטי של שיווין לכל.

אלוהים הוא הסמכות הבלעדית בכל גוף שרות של או איי.

 

  1. הוועידה העסקית של השירות העולמי הפקידה בידי מועצת הנאמנים את האחריות הראשית לניהול אכלני יתר אנונימיים – עיקרון השירות השישי “אחריות”

מכיוון שאו איי בכל העולם הינו ארגון ללא מטרות רווח, המעסיק צוות עובדים בשכר, אנו מחויבים להבטיח ניהול עסקי תקין וטיפול בנושאים הנוגעים            לכלל או.איי בעולם.

מכל העולם נבחרים מספר אנשים המפקחים ואחראים לשמירת הצעדים ,המסורות, עקרונות השירות והצרכים החוקיים של החברותא.

בנוסף לחברותם במועצה חברים אלה מקשרים בין מועצת הנאמנים לקבוצות, קבוצות הקישור, מרכזי שירות ארציים או לשוניים.

 

  1. תקנון OA תת חלק א’ מעניק את הזכויות והאחריות החוקית לחבר הנאמנים;

        תקנון OA תת חלק ב’ נתמך במסורת, מעניק את הזכויות והאחריות לוועידה העסקית של השירות העולמי – עיקרון השירות השביעי “איזון”

תת חלק א’ – מורכב מחוקים ונהלים לקיום הצד העסקי של הארגון העולמי ע”י 16 הנאמנים שהם חברי מועצת הנאמנים והם מנהלי הארגון.

נהלים אלה ניתנים לשינוי אך ורק על ידי מועצת הנאמנים בעזרת יעוץ משפטי.

תת חלק ב’ – מאושר על ידי הועידה העסקית של השרות העולמי. חלק זה מפרט את הגדרת המבנה של גופי השרות השונים של החברותא של                  או.איי, ונהלים הקשורים לתפקוד החברותא.

התקנות מבטיחות שלא תהיה הפרת מסורות כלשהי.

שינוי בתקנון יעשה אך ורק על ידי מצפון הקבוצה העולמי בוועידה העסקית של השירות העולמי.

על מועצת הנאמנים מוטלת האחריות לביצוע ההחלטות של ועידת העסקים של השרות העולמי.

 

  1. מועצת הנאמנים האצילה לוועד המנהל את האחריות לניהול משרד השירות העולמי – עיקרון השירות השמיני “האצלה “

הועד המנהל מורכב מ-6 נאמנים כלליים והגזבר, ומהווה חלק ממועצת הנאמנים.

הוועד נפגש באופן קבוע עם מנכ”ל משרד השירות העולמי כדי לנהל את ענייני משרד או איי ובסמכותו לפקח על נושאים מנהליים כגון: כספים, תמחור         וניהול משאבי אנוש.

 

  1. משרתים בעלי יכולת, שזכו לאמון, הנבחרים בשיטות מתאימות ומבוססות – חיוניים לתפקוד יעיל בכל רמות השירות – עיקרון השירות התשיעי “יכולת”

בכל רמות השרות אנו זקוקים ל”משרתים שזכו לאמון” והם נבחרים בדרך המתאימה לתפקיד.

הדרישה הראשונה היא נכונות אבל לעיתים יש צורך בכישורים מיוחדים ויש לידע את החברים מהן הדרישות על מנת למנוע בלבול.

התכונות הנדרשות למנהיגות יעילה הן: יכולת, סובלנות, אחריות, גמישות וחזון.

 

  1. אחריות בשירות מאוזנת על ידי הגדרה קפדנית של הסמכות, דבר המונע כפילות מאמץ – עיקרון השירות העשירי “בהירות “

על מנת למנוע חילוקי דעות ואי הבנות ובכדי להגביר את היעילות ולמנוע כפילות מאמץ יש לצרף לכל תפקיד, בכל הרמות, הגדרה מדויקת ובהירה              ולהטיל את האחריות למילוי התפקיד או ביצוע המשימה על חבר אחד.

 

  1. ניהול משרד השירות העולמי על ידי הנאמנים, ייעזר תמיד במיטב הוועדות הקבועות, המנהלים הבכירים, צוות העובדים והיועצים – עיקרון השירות האחד עשר “ענוה”

על מנת להבטיח את טובת החברותא כולה, ההחלטות יתקבלו בסיוע אנשי מקצוע רלוונטיים ואנשים שנבחרו לסייע בכך.

 

  1. הבסיס הרוחני לשירות ב-OA מבטיח:

א. וועדת OA או גוף שירות של OA לעולם לא יהפכו למושב של כוח או צבירה מסוכנת של הון.

ב. עיקרון הניהול הכספי הזהיר של OA מבוסס על מימון מספיק להוצאות התפעוליות, בנוסף לרזרבה מספיקה.

ג. חבר OA לעולם לא יוצב בתפקיד של סמכות בלתי מוגבלת.

ד. החלטות חשובות יושגו בדרך של דיון, הצבעה וככל שניתן תוך השגת אחידות דעות.

ה. פעולת שירות לעולם לא תהיה בת ענישה אישית או הסתה למחלוקות ציבוריות.

ו. וועדה או מרכז שירות ב-OA, לעולם לא יכפו חוקי ממשל ותמיד יישארו דמוקרטיים במחשבה ובמעשה.

אהבת את המאמר?

שתפו בפייסבוק

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

כל המאמרים

רק להיום

רק להיום לא אירתע, במיוחד לא אפחד להנות ממה שיפה ואאמין שכפי שאביט אני על העולם, העולם יראה לי.

הכלים של או איי

הכלים של או-איי

ישנם תשעה כלים המסייעים לנו בעבודת תוכנית שנים עשר הצעדים לקראת החלמה מאכילה כפייתית.

הכלים של או איי

תוכנית פעולה

תוכנית פעולה היא תהליך של זיהוי ויישום פעולות התומכות בהימנעות ובהחלמה הפיזית, הנפשית והרוחנית.

הכלים של או איי

תוכנית אכילה

תוכנית אכילה מסייעת לנו להימנע מאכילה כפייתית ולטפל בהיבטים הגופניים של מחלתנו. באואיי כל חבר בוחר את תוכנית האכילה המתאימה לו.

דילוג לתוכן