נשמח לעזור
צרו קשר

RU

AR

EN

HE

הקדמה ל-12 המסורות

כאשר הגענו לראשונה ל”אכלני יתר אנונימיים” היינו עסוקים רק בהחלמתנו האישית. רובנו קיבלנו כמובן מאליו, את קיומן של קבוצות או-איי שאליהן באנו, ושל החברותא של או-איי ככלל, בלי לחשוב יותר מדי כיצד הן פועלות והאם הן תהיינה שם עבורנו גם בעתיד. אולם, זמן קצר לאחר שהשתחררנו מהתלות באוכל, התחלנו לסמוך על או-איי, הרגשנו כי זוהי סירת ההצלה שלנו בים סוער, והגבנו בפחד בכל פעם שנראה היה לנו שהחברותא עלולה להיות בסכנה.

אולם, עד מהרה גילינו שאיננו צריכים לדאוג לבריאותה של או איי. ב”אכלני יתר אנונימיים” קיימת מערכת של שתים עשרה מסורות, המיועדת לשמור שהקבוצות וועדות השירות שלנו תפעלנה בדרך הנכונה, ברמת תפקוד המאפשרת לתמוך בהחלמתם של כל האכלנים הכפייתיים המחפשים עזרה בחברותא. חלק זה של הספר, הדן בשתים עשרה המסורות, מראה כיצד הן פועלות לעזור לחברים יחידים, לקבוצות ולאו איי בכלל כדי לפתור בעיות, לשגשג, ולהיות מכשירים יעילים לשאת את מסר ההחלמה לכל אלה שעדיין סובלים.

אנו חבים חוב גדול של הכרת תודה לחברותא של ה”אלכוהוליסטים האנונימיים”, שהייתה הראשונה לכינון המסורות הללו, ואפשרה לאו איי להתאים אותן לחברותא שלנו. המסורות, שפותחו על סמך ניסיון ממושך ומכאיב לפעמים, מגלמות עקרונות רוחניים לחיים. אלו ששקדו ללמוד אותן, נוכחו לדעת שניתן ליישם את המסורות הללו באופן אפקטיבי, בכל מערכות היחסים האנושיות, הן בתוך או איי והן מחוץ לחברותא.

נזכור זאת כעת, כשאנו עוברים לעסוק במסורות; ככל שנבין אותן טוב יותר, אנו מאמינים שנהיה מסוגלים לשמור על או איי חזקה ובריאה, ועל התקינות הרוחנית שלנו, כדי להתמודד בהצלחה עם כל  אתגר.

*מתוך הספר 12 הצעדים ושתים עשרה המסורות של אכלני יתר כפייתיים מהדורת 2018 ע”מ 89

אהבת את המאמר?

שתפו בפייסבוק

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

כל המאמרים

רק להיום

רק להיום לא אירתע, במיוחד לא אפחד להנות ממה שיפה ואאמין שכפי שאביט אני על העולם, העולם יראה לי.

הכלים של או איי

הכלים של או-איי

ישנם תשעה כלים המסייעים לנו בעבודת תוכנית שנים עשר הצעדים לקראת החלמה מאכילה כפייתית.

הכלים של או איי

תוכנית פעולה

תוכנית פעולה היא תהליך של זיהוי ויישום פעולות התומכות בהימנעות ובהחלמה הפיזית, הנפשית והרוחנית.

הכלים של או איי

תוכנית אכילה

תוכנית אכילה מסייעת לנו להימנע מאכילה כפייתית ולטפל בהיבטים הגופניים של מחלתנו. באואיי כל חבר בוחר את תוכנית האכילה המתאימה לו.

דילוג לתוכן